V roce 1993 se vydala redakce magazínu Auto Tip do Amsterdamu na autosalon RAI 93. Na cestu si vybrali MAZDU MX-3 V6.
Posádka si pochvalovala pohodlí a tuhá sedadla vozu, ani po 1000 km za volantem necítili únavu. Jediné, co vozu vytkli byla malá nádrž (50 litrů). Když vozu „šlapali na krk,“ spotřeba se vyšplhala až na 15 litrů / 100 km.
Základní cena vozu byla 699 tis. Kč, cena vozu na fotografiích byla 754 tis. Kč. Žlutý vůz na fotografiích pocházel z AUTO PALACE Praha. Byl registrován v roce 1992.
Rychlost a elegance
MX-3 se představila na konci skvělého období – v roce 1991. Mazda reagovala na velký zájem o sportovní kupátka, který byl na přelomu 80. a 90. let. Dynamiku vozu doplňoval šestiválec o objemu 1.8 l. V průběhu devadesátých a nultých let se i MX-3 stávala cílem tunerů.
Počet MX-3 V6 poklesl kvůli nešetrnému zacházení a samozřejmě i korozi. V současnosti je registrováno pouze 157 MX-3 V6 v naší zemi.
Tato MX-3 V6 byla vlastněna v okresu Benešov. Vůz prošel tuningem – rozšířené boky + límcová kola.
V minulosti se objevovaly na našich cestách i skromnější verze – Mazda tento model poskytovala i s motory o objemu 1.5 B5-ZE DOHC, 1.6 B6-ME SOHC nebo 1.6 B6D DOHC.
MX-3 se skromnější výbavou se vyskytovala v okolí Dvoru Králové koncem 90. let.
MX-3 měla jen jednu generaci díky ekonomické stagnaci Japonska (1991 – 2000). Mezi lety 1986 – 1991 rostla v Japonsku tzv. ekonomická bublina a po jejím prasknutí začala ekonomická stagnace. Mazda musela reagovat a utnout modely, které příliš nevynášely.
V roce 1997 jsme se rozloučili s coupé MX-6, o rok později, s příchodem druhé generace MX-5, i s MX-3. Prodeje roadsteru MX-5 byly totiž výnosné i během stagnace.
Zdroj fotografie žluté MX-3: Auto Tip 4/1993; foto: Tomáš Hyan.
Zdroj fotografie černé MX-3: soukromý archiv pana Daniela Kovalika.
Zdroj fotografie červené MX-3: soukromý archiv pana Jiřího Kaufmana.
Všem děkuji mnohokrát za zaslání a důvěru.