Druhá generace SEATu IBIZA se hojně vyskytovala na našich silnicích v 90. a 0. létech. V uplynulých letech ubývá stejně rychle, jako například VW Golf třetí generace.
V roce 1994 jste dali za základní Ibizu CLX (s benzínovým motorem 1.4) 333 400 Kč. Vrcholem byla verze GT s motorem o objemu 2.0, která stála 490 400 Kč. A za tuto sumu byste měli v témže roce docela slušný byt.
Rodiče pana Davida Kudláčka se toho času rozhodli, že chtějí nové auto. Původně měli vyhlédnutý Seat Cordoba, ale ta nebyla k sehnání. Prodejce jim samozřejmě nabídl i model Toledo 2.0 GLX, který sice byl k dispozici, ale cena byla až příliš vysoká (628 750 Kč). Rodiče tedy koupili Ibizu 1.8 GLX, která nakonec střídala červenou Škodu Forman 135 LS z roku 1991.
V červnu 1994 si dovezli novou Ibizu, z Auto Jarov, domů. Jednalo se o akční model Sound s kazetovým rádiem. Výbava byla průměrná – servo, centrální zamykání, přední elektrická okna, litá kola, mlhovky a ostřikovače světlometů. Vůz neměl airbagy ani ABS. Fotografie byly pořízeny v létě roku 1995 na dovolené v jižních Čechách.
Zdroj: Soukromý archiv pana Davida Kudláčka. Děkuji za zaslání a důvěru.