Je všeobecně známé, že láska k evropským Fordům započala už za socialismu. Tehdy mnozí motoristé „slintali jak Pavlovovi psi,“ nad triem Escort, Scorpio, Sierra. O dnes již klasické sedany byl zkrátka zájem.
Boom nastal po revoluci – Escort, Scorpio a Sierra se začali v enormních počtech objevovat na našich silnicích. Motoristé si konečně mohli tyto vozy zakoupit i nové za koruny (před revolucí dostupné pouze za Tuzexové bony) v prvních porevolučních salonech – ku příkladu FORD CHAROUZ, v Brně FORD RAŠINO a další.
Prodeje jen stoupaly, v roce 1993 se prodalo 1574 nových Fordů a v roce 1997, tedy rok před zpomalením prodejů nových aut, zdobilo naše silnice 11 005 nových Fordů.
Dovoz ojetých aut rozšířil nabídku i na trhu s ojetými Fordy. V 90. letech si pořídil své první auto i otec pana Pavla Vargy. Jednalo se o třetí generaci FORDu ESCORT (vůz na fotografiích). Dle jeho slov nebyl vůz příliš spolehlivý a v roce 1998 jej vyměnil za Lancii Themu.
Povšimněte si modrožluté poznávací značky. Pozorní čtenáři našich textů ví, že se jedná o typ státní poznávací značky, vydávaný cizím státním příslušníkům s trvalým pobytem u nás. Modrožluté značky pro cizince se vydávaly v mnoha podobách od roku 1977 až do roku 2001.
Zdroj fotografií: Soukromý archiv pana Pavla Vargy. Děkuji za zaslání a důvěru.
Zdroj informací o dovozech: Svaz dovozců automobilů