Garáž

Opavský škorpión (1991)

Píše se rok 1991 a zatímco v únoru zaniká Občanské fórum, v dubnu je ukončena výroba Trabantu 1.1 a v červnu je v česku otevřen otevřen první supermarket (Mana), v německém Günzburgu pořizuje děda našeho sledujícího Jakuba M. vůz, v němž je pohodlí, „jako v obýváku.“

FORD SCORPIO, t. č. velmi populární vlajková loď evropské divize Fordu, se postupně začala objevovat na našich silnicích v prvních letech po revoluci. Kubův děda si však Scorpia všiml při jedné z mnoha návštěv Spolkové republiky a nedalo mu spát. Začal hledat a záhy svůj kousek našel.

S vozem podnikli mnoho výjezdů do zahraničí na dovolenou. Navštívili Monako, Francii, Itálii, Rakousko či Chorvatsko. S vozem se nemuseli stydět, poněvadž skvěle reflektoval aktuální trendy na západě.

Jednoho podzimního dne projížděl děda Polskem a všude okolo byla mlha. K jeho neštěstí se Scorpiem naráží do neosvětlené vlečky a auto je poškozeno. Během čekání na odtahovku za ním přijeli dva chlapi a nabídli mu, že auto koupí. Chtěli s ním tahat auta z Německa. Děda vzpomíná, že Scorpio bylo jedno z mála aut, které mohlo tahat 2,5 tuny. Auto jim tedy prodal a přivolaná odtahovka vezla auto rovnou k novým majitelům. Ti si Forda udajně spravili a auta s ním skutečně tahali.

Kubův děda pracoval v Německu a potřeboval auto. Od šéfa firmy, kde pracoval dostal Mercedes-Benz E220 (W124). Později si koupil ještě BMW 525 TDS (E34), s těmito auty se bohužel fotografie nedochovaly.

Zdroj: soukromý archiv pana Jakuba Michalowského. Děkuji za zaslání a důvěru.