Psal se rok 1992 a kopřivnická Tatra dostala možnost odkoupit hotový supersport MTX Tatra V8, připravený pro malosériovou výrobu. Odmítla, a tak těchto strojů vzniklo jen pár, konec všem snahám o stavbu českého supersportu to ale neznamenalo. Právě v roce 1992 totiž začaly práce na stroji, který měl být ještě lepší než MTX Tatra V8. Jmenoval se INNOTECH MYSTERRO.
Většina auta byla hotová v roce 1993, o rok později se představilo nejprve v Bratislavě a v roce 1995 i na brněnském autosalonu. Publikum bylo ohromeno – otevřený supersport, který designem připomínal kombinaci Lamborghini Diablo a Ferrari F50, z dílen české firmy nikdo nečekal.
Mysterro připomíná Ferrari F50 docela hodně, kopie to ale jistě není. Designér Václav Král začal tohle auto malovat dávno předtím, než F50 spatřila veřejnost a i světová premiéra Mysterra proběhla dříve.
Innotech Mysterro získal ocenění za automobilový design. Existovaly plány na malosériovou výrobu, mělo vzniknout 25 kusů, ale nic z toho se bohužel nestalo. Nedostatek financí na další vývoj způsobil, že Mysterro vzniklo v jediném exempláři s menším motorem V8, který přežil dodnes. Právě ten se v posledních letech někdo snažil prodat a v roce 2016 byl k mání i v ČR.
Mělo se za to, že se Mysterro představilo nejdříve v Bratislavě v roce 1994, ale nedávno se k nám dostala fotografie pořízená na Pražském autosalonu už v roce 1993. Fotografii ze soukromého archivu zaslal pan Jaroslav Hanus.
Zdroj informací: AutoForum.cz
Zdroj fotografie: Soukromý archiv pana Jaroslava Hanuse, děkuji vám za zaslání a důvěru.