PORSCHE 944 bylo svého času dostupnou variantou pro ty, kteří si nemohli dovolit prémiovější GT 928 nebo evergreen 911. Po revoluci se u nás začaly objevovat desítky ne-li stovky 924 i 944.
Každý, kdo je v 90. letech měl, byl místním králem, ačkoli na západě byly 924 vysmívanými auty pro „školníky a učitele“.
Porsche 924 v katalogové úpravě Gemballa.[1]
Výkonnější a opticky hezčí 944 disponovalo čtyřválcovými motory o objemu od 2,5 do 3 litrů.
Mezi známými Čechy, jenž vlastnili 944, nutno zmínit malíře Theodora Pištěka. Porsche Pištěk zobrazoval ve svých uměleckých dílech a mimo to je vlastnil už za socialismu. V 80. letech brázdil našimi silnicemi ve zbrusu nové 944.
Černé vozidlo na dobové fotografii výše[2] z Kopřivnice roku 2000 však nebylo pana Pištěka. Vůz je dodnes v provozu a stále registrován v okresu Nový Jičín. Jeho majitel není známý, ale nutno dodat, že dle dohledaných informací je vozidlo stále v perfektní kondici.
PODÍVEJTE SE I NA DALŠÍ ČLÁNEK S DOBOVÝMI FOTOGRAFIEMI PORSCHE 944 ODKAZ ZDE.
Zdroje
- Katalogové Porsche 924: Katalog D&W 1990
- Fotografie černé 944: soukromý archiv pana Radima Sochy. Děkuji za sdílení a důvěru