Nultá léta byla velmi zajímavou dekádou a to nejen proto, že ji považuji za poslední skutečně svobodnou dekádu, nýbrž proto, že toho času stály legendární vozy ze 70., 80. a počátku 90. let zlomek své aktuální ceny.
Na své si přišel skutečně každý! Máte rádi japonská vozidla? Nebyl problém sehnat Nissan 200 SX (S13) za 45 tis. Kč. Máte rádi německá vozidla? Není problém sehnat BMW M3 (E30) za 300 tis. Kč, ALPINU B12 za 180 tis. Kč, Jaguar typ E za milion nebo BUGATTI EB 110 GT za 10,7 mil. Kč. Dnes se ale podíváme na legendu domácí výroby.
Na ŠKODU 110R vzpomíná mnoho lidí v dobrém a při vyslovení přezdívky „eRko,“ se lidem křiví ústa do úsměvu. Erko tvořilo neodmyslitelnou součást nejen našeho vozového parku v devadesátkách, ale excelovalio i na závodních tratích.
Svého času se však prodávala velmi obtížně a i „zadarmo byla drahá.“ Kusy v hezkém stavu za 30, 40 tis. Kč dokázal málokdo ocenit a svého času se objevovaly v nabídce i upravené kusy na závody za 60 tis. Kč.
Dnes se jedná o velmi ceněného veterána. Nesmíme však zapomenout, že i tento vůz byl kdysi dennodenně používán, dost lidí jím opovrhovalo a považovalo jej za starou plechovku, bez hodnoty.
1. Upravená ŠKODA 110 RS – novojičínská registrace NJI 35-24, Lubina 2000.
2. ŠKODA 110 R – ostravská registrace OVR 78-98, Kopřivnice 1998.
3. ŠKODA 110 R – olomoucká registrace OCE-11-11, Rožnov pod Radhoštěm 2000.
4. Tuning ŠKODA 110 R – Brno 2000.
5. Červená ŠKODA 110 R u garáží – Odry 2000.
6. Upravená ŠKODA 110 R, registrace ve Žďáru nad Sázavou, Mělník 2000.
7. Upravená žlutá ŠKODA 110 R, Mělník 2000.
8. Originální, rozšířená ŠKODA 130 RS, registrace v okresu České Budějovice, Mělník 2000.
Zdroj: soukromý archiv pana Radima Sochy. Děkuji za sdílení a důvěru.