Pouze dva „západní“ automobily si mohli lidé koupit za socialismu v Mototechně za Československé koruny. Prvním bylo Daewoo Racer (o kterém jsme psali před pár měsíci) a druhým byl RENAULT 5!
Za socialismu stál v Tuzexu přibližně 155 tis. Kčs a byl tak druhým nejdražším vozem na našem trhu. Přesto byl velmi oblíbený a již před revolucí nebyl tak nezvyklým jevem na našich cestách, jako jiné západní vozy (pakliže opomeneme jeho jedinečný vzhled).
V 90. letech se Pětka stala velmi oblíbeným obchodním artiklem a mnoho lidí na ni konečně dosáhlo, avšak ve formě ojetiny.
Renault 5 nahradila první generace modelu Clio v roce 1990. Renault 5 se přestal vyrábět v roce ’96. Nyní kolují zvěsti, že bude obnoven ve formě elektromobilu.
Vozy Renault mají v Česku (a na Slovensku) dlouholetou tradici. Vždyť první Renault klub (Renault Club Praha) byl založen již v listopadu 1958!
A zde fotografie z roku 1997, kterou mi zaslala Lenka Kaňková (@lenka__kan). Tato Pětka byla registrovaná v okresu Trutnov a pravděpodobně patřila nějakému kamarádovi jejího otce (přesný původ/majitel vozu není znám).
Zdroj: Soukromý archiv slečny Lenky Kaňkové @lenka__kan. Děkuji za zaslání!