Pouze dva automobily, které nevznikly na území tehdejších socialistických států, si mohli před třiceti lety za koruny koupit běžní občané v Mototechně. Jedním z nich byl francouzský Renault 5, druhým korejský Daewoo Racer.
Daewoo Racer byl osobní automobil vyráběný mezi lety 1986 a 1994 jihokorejskou automobilkou Daewoo. Jedná se o licenční vůz, je to kopie německého auta Opel Kadett E. Racer se (na rozdíl od Kadettu E) vyráběl jen v provedení sedan a hatchback.
Toto dnes již poměrně zapomenuté vozidlo se rozhodla Československá vláda dovézt v letech 1988 a 1989 z Jižní Koreje. Celkem se jich na trh dostala třítisícová série. V té době to s cenovkou 189 900 Kčs bylo nejdražší auto na trhu. Pro srovnání – bylo více než třikrát dražší než základní typ Škody 105 (57 780 Kčs) a stálo více než dvojnásobek v porovnání s nejlepší verzí Škody Favorit 136 LS. Ten se prodával za 89 123 Korun.
Náš sledující a přítel projektu 90s CZECH ROADS – Jiří Kaufman je velkým fanouškem značky Daewoo a sám vlastní model Nexia, který je přímým nástupcem Racera. Jirka nám zaslal tuto krásnou brožuru modelu Racer a musím dodat, že kompozice této brožury mi vykouzlila úsměv na tváři. ☺
Zdroj brožury:
Soukromý archiv Jiřího Kaufmana; DAEWOO
Zdroj informací o modelu Racer:
automix.denik.cz;
wikipedia/Daewoo Racer