Pohled na autosalon FORD RAŠINO, sídlící v Kuřimi u Brna, rok 1993.
Vlastnit vůz zn. Ford bylo v 90. letech skutečně něco výjimečného. V současnosti se na tento fakt hodně zapomíná, ale po revoluci byl Ford jedním z největších a nejžádanějších importérů u nás. Aby taky ne. Vzpomeňme, že láska českého motoristy začala už v předrevolučních časech. A komu tenkrát stála Sierra u chodníku před domem, ideálně v garáži, to byl král. Ale zpátky do devadesátek.
Zástupci firmy RAŠINO požádali roku 1991 zastoupení Ford o udělení licence. Toho času už měli vyhlédnutý objekt v bývalém skladu a opravně podniku služeb. Město Kuřim jim nekladla odpor, Ford položil na stůl další podmínky a 15. května roku 1992 otevřeli svůj první autosalon.
Mezi květnem 1992 až říjnem 1993 prodali circa 500 vozů, které dle slov majitele – Ing. Josefa Šinogla – dovezli přesne podle požadavku zákazníků. V nově rozvíjející se době podnikání byl největší zájem o model Transit. Takovou zajímavostí je, že Transit se prodával v různých provedeních a jedním z nich byl i pohřební vůz – 4 kusy šly právě brněnské pohřební službě.
Zájem byl, samozřejmě, i o další typy. Od druhé poloviny roku 1993 zaznamenali prodejci lehký pokles zájmu o užitková auta a s tím, jak rostly finanční možnosti podnikatelů, vzrostl zájem o luxusnější a dražší auta. Zájem byl o manažerské Scorpio, ale t. č. byl stále zájem i o Sierry či Escorty, následně zbrusu nová Mondea.
Firma RAŠINO a.s. se specializuje na značku Ford do dnešních dní.
Zdroj: Auto Tip 21/93, foto/informace: Karel Hrubý.