Nyní pojďme rozluštit jednu menší záhadu. Kontaktoval nás pan Jan Kudrle, který vlastní tento MERCEDES E500 LIMITED z roku 1994. Je to jeden z posledních 500 kusů finální série tohoto modelu. Tento vůz patřil Antonínu Charouzovi.
Pan Charouz jej ale také nekoupil nový. Vůz byl zakoupen někde v okolí Plzně v roce 1994. Poznávací značka AHT 05-00 je až pozdější, v techickém průkazu je první registrace až v roce 1996! Celé 2 roky tedy vůz jezdil se zelenými, trvale manipulačními značkami.
Záhadou je, proč vůz jezdil se „zelenými čísly“ a nyní si pojďme rozebrat fakta:
„24. listopadu 1996 zahynul tragicky při dopravní nehodě pan Ludvík Kalma, jedna z nejvýznamnějších osobností českého autoprůmyslu po roce 1989. Pětapadesátiletý manažer tehdy narazil u Horusic na Táborsku do kamionu, který uvázl v křižovatce. Havárii však dodnes provázejí spekulace, zda šlo skutečně o nešťastnou náhodu.“
(zdroj: IDNES.cz)
Tato událost vedla k tomu, že poznávací značky s písmenem F, které sloužily k testovacím účelům pro automobilky a prodejce automobilů, byly omezeny. Před touto událostí bylo možné s těmito značkami jezdit mimo obec neomezenou rychlostí.
Má teorie tedy je, že Mercedes pana Charouze byl v roce 1996 přihlášen právě po této události, jelikož značky F ztratily svou podstatu – neomezená rychlost vozů s SPZ „F“ byla již hlídána.
Co myslíte vy? Je tato teorie pravděpodobná nebo snad pravdivá? Ví někdo více? Pokud víte, kontaktujte nás, prosím, mailem (info@90sczechroads.cz).
Zdroj: pan Jan Kudrle (soukromý archiv), děkuji vám za zaslání.