A máme tu další prototyp, toto je opravdu nádhera! Obrovská škoda, že se tento vůz nevyráběl.
ÚVMV 1100 GT bylo „dvoudvéřové dvoumístné kupé, prototyp sportovního vozu s upraveným motorem Škoda 110, motor vzadu a pohon zadních kol. Výkon 55 kW (75 koní) při 5750 ot/min, točivý moment 105 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2200 mm, hmotnost 816 kg, maximální rychlost 175 km/h a zrychlení na stovku za 13,7 s.
Vůz ÚVMV 1100 GT byl vyvinut a postaven v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze roku 1970. Na výrobě se podílely Rudý Letov Praha a Karosa Vysoké Mýto. K pohonu byl použit upravený motor Škoda 110 Rallye.“ (Patera, 2020)
Tato fotografie vznikla v Kopřivnici roku 1998.
O pár let později (2003) byl zaznamenán další, resp. starší prototyp. Tento kus měl jinou přední masku a starší poznávací značku, vydanou někdy mezi léty 1977 – 1979. Červený kus, na fotografii výše, byl registrován až mezi léty 1990 – 1992.
Zvláštní… Je pravděpodobné, že měl bílý kus nějakou drobnou nehodu, a proto byla maska změněna.
Zdroj informací: Encyklopedie Auta5P, Z. Patera
Zdroj fotografií: Soukromý archiv pana Radima Sochy. Děkuji za sdílení a důvěru.