Z cest (90. léta)

Bodyguardův vůz (1994)

Mnozí z nás si vybaví legendární vozy značky Mitsubishi, které automobilka prodávala v 90. letech. Jak bychom mohli zapomenout na lidový Colt, Lancer nebo na Galant, který byl pro mnohé nedosažitelným bodem v nabídce.

Mitsubishi však cílilo i na zákazníky, kteří vyžadovali vůz vyšší třídy. Málokdo si vzpomene, že se v ceníku objevil, dnes již zapomenutý, model SIGMA.

Elektronický diamant

Řada Sigma, na některých trzích známá pod označením Diamante, se objevila okolo roku 1990. „Mitsubishi při vývoji zúročilo všechna dostupná pokroková řešení, která mělo, aby mohlo dostát prioritě nabídnout technologicky nejvyspělejší vůz vyšší třídy. O tom, že se výsledek podařil, svědčí i titul ‚Japonský vůz roku 1991’″. Design klasického sedanu (délka 4,75m) byl velmi elegantní, přesto střízlivý a prostý módních výstřelků. Příď měla po vzoru Galantu negativně skloněnou masku a světlomety, což navozovalo dojem mírného podmračení a agresivity. Zadní svítilny tvořily souvislý pás s výřezem pro poznávací značku.“[1]

V české nabídce se provedení 3.0 V6 24V nabízelo za astronomických 1 131 200 Kč, provedení s natáčecí zadní nápravou 4WS stálo o pár set tisíc víc – 1 503 000 Kč. Nechybělo ani provedení STATION 3000 V6 za 932 200 Kč (ceny platné pro sezónu 1994 – 1995).

Sigma osobního strážce

Pan Roman Anton zažil divoké devadesátky se vším všudy. Díky svému povolání osobního strážce měl možnost se osobně setkat s významnými celebritami světového formátu při jejich návštěvě České republiky. Za zmínku stojí Arnold Schwarzenegger, Tina Turner nebo Michael Jackson. Roman své vzpomínky sepsal v knize „Zpověď bodyguarda,“ která spatřila světlo světa minulý rok (osobně tuto knihu považuji za naprostý základ v knihovně každého milovníka devadesátek a vřele doporučuji přečíst).

Roman (vyznačen šipkou) při ochraně Michaela Jacksona během návštěvy Prahy v roce 1996.[2]

Roman vzpomíná na svou Sigmu:

„Původně se auto koupilo jako tzv. krycí vůz. Auto mělo sloužit buď jako druhý vůz jedoucí za vozem s chráněnou osobou, případně jako vůz, ve kterém mohla být přepravována chráněná osoba přímo a to v situacích, kdy není z bezpečnostních důvodu vhodné, aby chráněna osoba využila své běžně používané limuzíny Mercedes S, nebo Jaguár. Bylo to v období let 1994 – 1996, potom jsem od klienta auto dostal jako bonus za služby a používal jsem ho až do roku 1999, kdy jsem ho prodal. Byl to šestiválec 3.0, automat, šedá metalíza.“[3]

Zdroje

  1. blog.auto.cz, 2006; dostupné online, odkaz zde
  2. fotografie: Auto Tip 20/96, foto: V. Novák
  3. fotografie a textová vzpomínka: soukromý archiv pana Romana Antona. Děkuji mnohokrát za zaslání a důvěru.