Garáž

8600 otáček za minutu (1998)

Devadesátá léta byla pro Hondu opravdu zlatou dekádou. Vrcholné sportovní modely, nesoucí hrdé označení TYPE-R, zasáhly svět jako asteroid. V roce 1992 přichází první TYPE-R – model NSX, o tři roky později je představen přepracovaný model 3. generace INTEGRY – ta se dostává na evropský trh až v roce 1997.

Okres Česká Lípa, 1998

V devadesátých letech si japonské vozy postupně získávali příznivce i z řad českých motoristů. V předinternetové době se informace mezi majiteli šířili značně pomaleji a ne každý se odvážil vložit důvěru značce ze země vycházejícího slunce. Kdo to risknul, neprohloupil. Japonci se vždy těšili vysoké spolehlivosti.

Otec pana Vladimíra J. určitě dobře věděl, co kupuje, když v roce 1998 vyrazil pro HONDU INTEGRU TYPE-R. Tu zakoupil v Hondě LIPEX PLUS – salonu, nacházejícím se dodnes v České Lípě. Zajímavostí je, že se INTEGRA TYPE-R v českých ceníkách nevyskytovala. Domnívám se, že dovoz přes oficiálního dealera byl pouze na vyžádání.

Vladimír píše: „Táta ji kupoval jako novou, hned, jak vyšla. Červený sedačky RECARO si pamatuju jako dneska, maximálka 275 km/h – s pětikvaltem to byl fakt mazec. Krásný auta, krásná doba!“

Zdroj: soukromý archiv pana Vladimíra Jonáše. Děkuji za zaslání a důvěru.