Garáž

Tátův Bavorák (1997)

Od roku 1997 se leccos změnilo. Staré vozy již nejsou z let sedmdesátých, nýbrž z let nultých a vozy z let sedmdesátých a osmdesátých jsou dnes mnohdy ceněnými veterány. Pokud byl vůz vlastněn v České republice svědomitým majitelem, má dnes takový vůz ze sedmdesátých let obrovskou historickou hodnotu.

BMW 320i (E21) byl vyráběn od června 1975 do roku 1983 a v roce 1997 tedy spadal do kolonky starších, dostupnějších vozů, obvykle dovážených.

320i byla prodávána od konce roku ’75. E21 bohužel neměla v nabídce model M3, ten byl představen až v generaci následující (E30). Vrcholem modelu E21 byl typ 323i, ten měl 6 válcový motor M20 o objemu 2,3 litru.

Vozy BMW E11 a E21 se hojně objevovaly na našich silnicích v 90. letech. Byla to skvělá volba pro všechny, kteří neměli finance na nejnovější BMW (t. č. E36), ale přesto chtěli být součástí velké rodiny BMW. Jeden moc hezký kus měl i otec pana Michala Eliáše (@e34.525i). Tato 320i byla registrována někdy mezi lety 1994 – 1995 v okresu Hradec Králové. Povšimněte si naprosto charakteristických, dobových potahů sedadel tygrovaného vzoru. ?? Jak je zřejmé z názvu Michalova účtu na instagramu, láska k BMW mu zůstala. Dnes vlastní krásnou E34 s motorem 525i (m50b25tu). ?

Zdroj: soukromý archiv pana Michala Eliáše (@e34.525i), děkuji za zaslání!