Tuning Z cest (90. léta)

Nadčasová krása (1998)

Z dopisu od pana Lexy Holuba:

„Toto BMW 635i bylo úplně první komerční renovací/úpravou ve firmě Bervid Sport Styling (BMW), kde jsem v 90. letech působil a vybudoval tuningové oddělení.

Jednoho dne za námi přišel zákazník ze Znojma s tím, že když za socíku začínal ve fabrice, měl na skříňce u soustruhu (nebo co to bylo za mašinu) pod sklem obrázek BMW 635 CSi a říkal si, že si jednou takové pořídí. Byl to naprosto obyčejný týpek, ne nějaký restituent. Tu šestku koupil, přijel za námi a tvrdil, že ví že to bude drahý, ale že to chce pořádně. Na tu dobu a situaci to byla opravdu veliká suma peněz, ale to auto se povedlo náramně. Bylo udělané opravdu stylově.

Vůz dostal celolak, Hartge výfuk, Bilstein podvozek a sportovní sedačky Sparco. Vtipné je, že ten lak vyšel na 27 tis. Kč i s DPH. Dneska by to pod 140 tis. Kč nebylo. Celý interiér byl přečalouněn do žluté kůže a prošit modrou nití.

Se sedačkami je taky spojená vtipná historka – jak byly vysoké, tak si je ten dotyčný sklopil dopředu, aby se dalo vlézt dozadu. Pak ale sáhnul na špatnou páku, která ty sedačky vrátila pomocí pružiny do vrchní polohy a vystřelil si jimi přední okno.

Další novou věcí byly disky Schnitzer, které byly pochromovány tehdy nezvyklým způsobem – magnetronovým naprašováním. Dělali to tenkrát v bývalé Tesle v Opočně vědátoři v bílých pláštích. ? Prostě novinka jak blázen.

Nezvyklý byl i ten hrb na zadní kapotě, ke kterému jsme dotvořili spodní spoilery už my.

Celkově práce spolkly 458 hodin. Auto od nás vyjelo hotové 10. dubna 1998.

Fotky vznikly před Pražským Hradem v roce 1998 a jsou na diácích 6×6 cm. Fotografoval je tehdy začínající fotograf Pavel Vítek z RVV studia, který je dnes již uznávanou kapacitou. Z těchto diáků se dá zvětšit i fotka na billboard. My ale máme někde na půdě obraz jen cca 1,2×0,6 metru.

Co jsem slyšel, tak se do toho auta později zamontoval CSi motor, ale to nemám ověřené.“

Dnes po více než třiadvaceti letech můžeme jasně říct, jak byly úpravy 90. let nadčasové. Dle zjištěných informací by měl vůz opravdu mít motor CSi. Auto je stále v České republice (pozn. autora).

Zdroj fotografií a vzpomínek: soukromý archiv pana Lexy Holuba. Děkuji za zaslání fotografií, vzpomínek a vaši důvěru.