Výstavy Z cest (počátek 21. století)

MODENA je tady! (1999)

Pravidelnému čtenáři našich příspěvků jistě neuniklo, že vozů značky Ferrari bylo v naší malé zemi poměrně dost.

V průběhu 90. let došlo několikrát ke změně importérů, kteří k nám dováželi výkonné stroje této prestižní značky. Ferrari dovážel, kromě jiných firem, i podnik zahraničního obchodu MOTOKOV, firma pana Bervida a od roku 1996 HP-Exclusiv s. r. o. pana Zdeňka Holubovského.

360 MODENA – BRNO ’99

Dnes již klasický, nadčasově vyhlížející, model 360 MODENA byl v Česku představen roku 1999. Stalo se tak na Autosalonu v Brně. Ve stánku Ferrari se jím pyšnila firma HP-Exclusiv s. r. o.

Modena byla přesně tím sporťákem, o kterém svého času snil každý malý kluk. Do podvědomí dětí se dostala, mimo jiné, díky populárním hrám Need for Speed: High Stakes (PC) a Need for Speed: Hot Pursuit 2 (PlayStation 2).

V roce 2000 doplnil první typ 360 Modena model 360 Spider a později i speciální edice Challenge Stradale (2003). I tyto vozy byly odhaleny na Autosalonu v Brně.

Modena byla pojmenována podle italského města Modena, rodného místa zakladatele společnosti – Enza Ferrari. Majitelé si mohli vybrat mezi mezi 6 stupňovou manuální převodovkou, nebo automatickou převodovkou zvanou „F1.“

Leošovo Ferrari (2002)

Ferrari 360 bylo populární i mezi slavnými lidmi. Vlastnil jej například zpěvák Pavel Sedláček nebo Leoš Mareš.

Tato 360 MODENA patřila Leoši Marešovi.

Leoš svou Modenu pořídil v jeho „kožichové éře,“ okolo roku 2002. Stalo se tak poté, co si zapůjčil 360 Spider k natáčení klipu „Svalnatec.“ 360 ho natolik učarovala, že si ji musel koupit.

Jeho vůz byl velice známý, jelikož byl několikrát havarován, což se samozřejmě dlouho „rozmazávalo“ v bulváru. K první nehodě došlo 24. července 2004.

V roce 2011 prodal vůz rádiu Evropa 2 a Ferrari bylo následně dáno do soutěže. Vyhrál jej muž z Vrchlabí.

Zdroj fotografií z Autosalonu Brno 1999: Soukromý archiv pana Martina Kleina a Jaroslava Hanuse.
Zdroj fotografie Ferrari Leoše Mareše: Soukromý archiv pana Radima Sochy a Zdeňka Proske.

Všem pánům děkuji za zaslání a důvěru.