Tuning

Krátce o HONDĚ CRX DEL SOL

Každý den sem chodí nespočet zpráv, dotazující se na různá vozidla. Zprávy typu – bylo tady tohle a tamto auto? Nemáš fotografie tohoto auta? A kolik stálo tohle auto?

V jedné zprávě stál dotaz na HONDU CRX DEL SOL. Ta byla hodně zajímavým artiklem, který se začal objevovat na našich silnicích zejména po roce 2000.

Stejně jako INTEGRA TYPE-R se CRX ve starém ceníku Hondy, ze zřejmých důvodů, vůbec neobjevila. Proč? Honda zřejmě usoudila, že prodej a naskladňování těchto aut u nás bylo zkrátka nerentabilní.

Přesto se v pár kusech DEL SOL u nás objevil už v 90. letech. Jsem přesvědčen, že šlo o individuální žádost u dealera či individuální dovoz ze zahraničí.

Popularita DEL SOLu (stejně, jako dalších japonských aut) rapidně vzrostla v 0. letech, kdy začal být velký zájem o japonské sporťáky po vzoru prvního dílu série Rychle a Zběsile. CRX všech generací začaly být přestavovány do různých tuningových provedení. Mnozí fanoušci značky Hodna však zastávají tvrdý názor, že CRX DEL SOL není plnohodnotným nástupcem první a druhé generace.

Historické fotografie Hond byly pořízeny na tuning srazu v Petrově nad Desnou roku 2003.

Zdroj historických fotografií: soukromý archiv pana Radima Sochy. Děkuji za sdílení a důvěru.