Garáž Z cest (polovina 0. let)

FORD GT z jižních Čech (2006)

Na počátku 21. století se začal český vozový park měnit. Bývalá auta z východního bloku začala postupně mizet a výsledek je dnes zřejmý – za kdysi populární Škodu 100, 110R nebo i 105 a 120 chtějí dnes prodejci velké peníze.

Zásadní vývoj zaznamenala také scéna GT a supersportovních vozů. Podnikatelé v devadesátkách rozjížděli své businessy, úspěšnost podnikání se reflektovala dle typu a výnosu. Úspěšnost se dostavila buď rychle (ještě v 90. letech), nebo později – v letech nultých.

Nultá léta představují nárůst a výskyt mnoha dalších, komerčně známých supersportů. Například se v Česku objevilo hned několik kusů Lamborghini Murciélago, bylo zde Pagani Zonda nebo naprostá exotika – Maserati MC12.

FORD GT z Tábora

Málokteré auto reprezentuje určitou dekádu tak úspěšně, jako FORD GT. Ten byl svého času propagován snad všude a to nejen ve světě reálném. GT se objevilo i ve světě virtuálním, v řadě videoher a mnoho lidí jej má spojeno právě s nimi. Ford se jím pyšnil v titulech Ford Racing, nechyběl ani v Gran Turismu 4 nebo Need for Speed: Most Wanted. První generace Fordu GT se představila jako koncept v roce 2002. Prodávala se mezi lety 2004 až 2006 a díky masivní propagaci napříč automobilovým světem se stala neodmyslitelnou ikonou 0. let. Toužil po něm (a následně jej i vlastnil) samotný Jeremy Clarkson.

FORD GT v Táboře, rok 2006.

Na konci léta roku 2006 se v Čechách objevil FORD GT. Vůz byl pořízen jako nový u dealera FORD CHAROUZ, následně registrován v Táboře. GT muselo být opravdové zjevení, když vezmeme v potaz, že byl vlastněn v Jihočeském kraji. Tehdy mu byla přidělena čistě bílá poznávací značka, již krajská – bez europruhu – 2C1 0216.

Vůz posléze změnil majitele, zůstal v Čechách. Domníváme se, že na něj byly dolepeny bílé pruhy.

V galerii naleznete i další poklady, které měl majitel v garáži, mj. i zmíněné Lamborghini Murciélago.

Rádi bychom věděli, kde je vůz dnes a co se s vozem dělo dál. Pokud víte víc, prosím, neváhejte a kontaktujte nás mailem na info@90sczechroads.cz. Děkujeme!

Zdroj: Soukromý archiv pana Ondřeje Vávry (@ondraczf). Děkuji za zaslání a důvěru.